Профорієнтація

 Що заважає вибору професії: 7 думок

понеділок, 6 лютого 2023 р.

Поради для учнів з профорієнтації "Складаємо пазл майбутнього"

Пошук улюбленої справи схожий на складання пазла: іноді це має вигляд повного безладу. Але варто тільки почати систематизувати окремі елементи – і знаходяться зв'язки, а картинка поступово стає впізнаваною і зрозумілою.
Як скласти власний пазл – читай на картках. У цьому підході важливо дати собі помріяти і повередувати 😉

 

Міністерство освіти і науки України 

#профосвіта #профорієнтація_профтех

Дитячий психолог


понеділок, 27 вересня 2021 р.

Всеукраїнський проєкт з профорієнтації "Обери професію своєї мрії"


https://hryoutest.in.ua портал Всеукраїнського проєкту  з профорієнтації та побудови кар'єри "Обери професію своєї мрії" за підтримки "Інституту модернізації змісту освіти" 

На даному сайті Ви зможете:
💭 зареєструватися, пройти тестування та отримати результати на свою електронну пошту 
💭 ознайомитися з цікавими та корисними відеороликами та пройти у форматі SCORM мультимедійні курси, щодо трендів ринку праці, можливостей працевлаштування в Україні, особливостей психологічних типів тощо
💭 переглянути онлайн-екскурсії на українські підприємства та організації
💭 ознайомитися із ТОП-100 професій, які доступні в Україні
💭 також зможете знайти багато цікавої та корисної інформації

Навички ХХІ століття та їх розвиток у молоді


 Існує безліч трактувань поняття «навички». Узагальнюючи ці визначання, можна стверджувати, що: навички – це поєднання знань і вмінь, які отримані упродовж життя. 

У 2020 році Всесвітній економічний форум підготував звіт «Майбутні робочі місця — 2025», яким визначено, що у 2025 році значна частина (52%) усієї роботи буде виконуватися роботами, тоді як у 2018 році цей показник становив 29%. Також у звіті зроблено прогноз навичок, які будуть затребувані у 2025 році, а саме:

  • 1) аналітичне мислення і інноваційність;
  • 2) активне навчання і стратегії навчання;
  • 3) комплексне розв’язання проблем;
  • 4) критичне мислення і аналіз;
  • 5) креативність, оригінальність і ініціативність;
  • 6) лідерство і соціальна включеність (впливовість);
  • 7) технології: використання, моніторинг і контроль;
  • 8) технології: розробка і програмування;
  • 9) життєздатність, стресостійкість і гнучкість;
  • 10) обґрунтування, розв’язання проблем і формування ідей.

  • Кластерний аналіз досліджень, стосовно питань навичок молоді ХХІ століття, дав змогу сформувати матрицю навичок, провести їхню кластерізацію та виокремити чотири основні категорій навичок, які є необхідними для молоді у ХХІ столітті:

    • навчальні навички, які допомагають адаптуватися до робочого середовища та вдосконалювати свої знання, вміння і компетенції;
    • навички грамотності, які допомагають розрізняти факти, публікувати інформацію, створювати технології, визначати достовірність джерел та інформації;
    • соціальні навички – здатність успішно й ефективно взаємодіяти з конкретними людьми або різними групами, досягаючи поставлених цілей;
    • особистісні навички – якості людини, які певним чином характеризують її особистість.
    • До навчальних навичок були включені критичне мислення, креативність (творчість, інноваційність) та самонавчання; до навичок грамотності – медіаграмотність, цифрова грамотність; до соціальних навичок – навички командної роботи, комунікативність, емоційний інтелект; до особистісних навичок – гнучкість, таймменеджмент, ініціативність.

      Для розвитку навичок необхідно обирати певні інструменти (тренінги, семінари, вебінари, онлайн-курси, курси підвищення кваліфікації, читання спеціальної літератури тощо). Важливе значення у виборі інструментів і досягненні результатів мають особистісні якості та установки молоді.

    • Такі навички грамотності, як медіаграмотність формуються завдяки навчанню систематично критично оцінювати інформацію з використанням різних інструментів оцінювання, аналізувати медіаполе і відповідально ставитися до медіа споживання, шукати посилання на першоджерело, використовувати ресурси для перевірки інформації та для освоєння нових знань з медіаграмотності. Тут допоможуть такі засоби, як: сервіси новин Google News; зворотній пошук зображень за допомогою Google; сервіси для виявлення недостовірної інформації (Trooclick); геосервіси Google Maps; наукові пошукові сервери; інструменти для виявлення оригінальності (Pipl.com, Spokeo.com) тощо.

    • Такі соціальні навички, як навички командної роботи формуються під час навчання, участі в тренінгах/семінарах, спрямованих на формування командної роботи. Для розвитку цих навичок можна організовувати зустрічі з колегами і друзями, запрошувати друзів до челенджу, бути командним гравцем та уважним співрозмовником. Для формування і розвитку навичок командної роботи можна використовувати сервіси для створення блогів, платформ для дистанційного навчання і вебінарів Zoom, Wiziq, миттєвого опитування (Typeform, Direct poll, Kahoot!) тощо. Комунікативність формуються за умови самостійного налагодження особистістю комунікації з іншими, розв’язання спільних завдань, розширення сфер спілкування, а також обмінів контактами в соціальних мережах. Онлайновими інструментами для формування комунікативних навичок можуть бути Google Диск (спільне редагування документів, написання коментарів), сервіси для створення спільної дошки Padlet.com чи Linoit, спілкування Skype, Viber тощо.

    • Такі особистісні навички, як гнучкість формуються через вимушеність адаптуватися до мінливих умов навчання і роботи. Найкраще сформувати ці навички можна у процесі діяльності, спрямованої на розв’язання будь-яких проблем, а також роботу в групах, а, отже, необхідність адаптуватися до незвичних умов, враховувати думку інших тощо. Для цього можна використовувати такі онлайнові майданчики, як віртуальні проекти Wikispaces, створення і ведення блогів Blogger, соціальні мережі тощо.

Більше детально з результатами світових досліджень та підходами до розвитку навичок у молоді можна ознайомитись за покликанням Навички ХХІ століття та умови їх формування і розвитку для молоді

Світ сучасних професій


Світ та технології розвиваються з надзвичайною швидкістю. Те, що, ще не так давно, було фантастичним фільмом, сьогодні стало реальністю. Вимоги часу ставлять перед підростаючим поколінням нові завдання та відкривають безліч напрямків для розвитку та самовдосконалення. Іноді стає моторошно, бо навколо стає все більше роботів та техніки, яка в змозі замінити фахового працівника. Згідно "атласу професій майбутнього" вже зовсім скоро можуть зникнути такі професії, як бібліотекар, екскурсовод, водій, провізор, перекладач, юристконсульт та багато інших. Натомість, з'являться нові, досі незнані: інженер доповненої реальності, психолінгвіст, біоінформатик, методичний робототехнік, сіті-фермер, ІТ-генетик та безліч інших. Деякі можна починати опановувати вже зараз. Детальніше можна ознайомитись  у відео.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  7 квітня — Всесвітній день здоров’я   7 квітня було започатковано на честь створення, а точніше – прийняття статуту Всесвітньої організаці...