Якщо є три лікарі, один з яких
лікує ножем,
другий-травами,
третій- словом.
Звернімося, перш за все до того,
хто лікує словом.»
Гіппократ
Проблема, над якою працює психологічна служба:
«Забезпечення
соціально-психологічного супроводу та збереження психічного здоров'я учнів
шляхом підвищення психологічної культури всіх учасників НВП».
Мета діяльності психологічної служби школи: підвищення
ефективності навчально-виховного процесу та надання психолого-педагогічної
допомоги його учасникам.
Основні завдання:
1. Підвищення психологічної культури всіх
учасників навчально-виховного процесу – учнів, вчителів, батьків.
2. Соціально-психологічна діагностика,
моніторинг особистісного розвитку і соціальної ситуації розвитку учнів.
3. Проектуваня і соціально-психологічна
корекція розвитку учнів у навчально-виховному процесі.
4. Соціально-психологічна і педагогічна
реабілітація дітей і підлітків, які знаходяться у кризовій життєвій ситуації,
соціально-незахищених дітей і дітей з особливими потребами.
5. Консультативно-методична допомога всім
учасникам навчально-виховного процесу.
Діяльність психологічної служби
У своїй діяльності психологічна служба
керується Конституцією України,
Законами України «Про
освіту», «Про
дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», «Про запобігання та протидію домашньому
насильству», «Про
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та
молоддю», «Про
охорону дитинства», «Про соціальні послуги» та іншими
законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента
України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Положенням
про психологічну службу у системі освіти України
Психологічна служба співпрацює з органами
охорони здоров’я, соціальної політики, молоді та спорту, внутрішніх справ,
іншими органами виконавчої влади, а також комунальними закладами соціального
захисту дітей, підтримки сімей, дітей та молоді, фахівцями із соціальної роботи
об’єднаних територіальних громад, громадськими організаціями.
Працівники
психологічної служби ліцею підпорядковуються директору з усіх питань
діяльності.
Тривалість робочого дня практичного
психолога і соціального педагога закладу освіти – 4 години (2 години -
практична діяльність, 2 години методично - організаційна робота). Графік
роботи: 8.00-12.00 (понеділок-п’ятниця).
Свою діяльність працівники психологічної
служби здійснюють як у закладі освіти (психологічна
просвіта, діагностична, консультативна, освітня діяльність, обробка результатів
досліджень тощо), так і за його межами (підготовка до
проведення заходів, оформлення робочої документації, планування, звітність,
робота у навчально-методичних та наукових центрах, громадських організаціях
тощо).
Напрями діяльності працівників психологічної служби:
·
діагностика виявлення причин
труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально--психологічній
адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку
особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному
самовизначенні;
·
профілактика своєчасне
попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних
стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
·
корекція усунення
виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження
ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей
та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
·
навчальна діяльність форма активного
співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
·
консультування багатофункціональний
вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з
якими звертаються учасники освітнього процесу;
·
зв’язки з громадськістю діяльність,
спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами,
колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами
управління;
·
просвіта формування
психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Практичний психолог
закладу освіти здійснює:
·
психологічне забезпечення освітнього
процесу;
·
психологічний супровід психічного,
розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
·
психологічну діагностику та аналіз
динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
·
психологічний супровід адаптації до
умов освітнього процесу;
·
реалізацію розвивальних, профілактичних,
просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних,
гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
·
консультативну допомогу всім учасникам
освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти,
особистісного та професійного розвитку тощо;
·
роботу з постраждалими від насильства
дітьми тощо.
Практичний психолог закладу освіти сприяє:
·
формуванню у здобувачів освіти
відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового
способу життя, збереження репродуктивного здоров’я, готовності до
самореалізації;
·
профільному та професійному самовизначенню
здобувачів освіти, формуванню життєвої компетентності;
·
формуванню соціально комунікативної
компетентності обдарованих дітей;
·
попередженню та профілактиці професійного
вигорання педагогічних працівників;
·
формуванню психологічної готовності
учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з
особливими освітніми потребами;
·
формуванню психологічної культури
учасників освітнього процесу;
·
попередженню будь-яких видів і форм
насильства та конфліктів серед здобувачів освіти;
·
формуванню небайдужого ставлення
здобувачів освіти до постраждалих дітей, усвідомлення необхідності
невідкладного інформування педагогів про випадки домашнього насильства і
конфліктів серед здобувачів освіти, що стали їм відомі.
Соціальний
педагог закладу освіти здійснює:
·
соціально-педагогічний супровід здобувачів
освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають
у складних життєвих обставинах;
·
та профілактичну роботу серед
учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому
насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності,
алкоголізму, наркоманії тощо;
·
вивчення та аналіз соціальних умов
розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного,
студентського колективу в цілому, молодіжних і дитячих громадських організацій.
Соціальний
педагог закладу освіти бере участь у:
·
роботі педагогічної ради,
психолого-педагогічних консиліумів, семінарів і засідань методичних об’єднань;
·
плануванні і реалізації завдань
соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному
середовищі;
·
наданні допомоги дітям і сім’ям, що
перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої
педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим
від насильства та військових конфліктів.
Соціальний педагог закладу освіти сприяє:
· взаємодії закладів
освіти, сім’ї та суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до
умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам
(законним представникам);
· захисту прав
здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні
інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
· формуванню у
здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя,
збереження репродуктивного здоров’я;
·
попередженню конфліктних ситуацій, що
виникають під час освітнього процесу.
Працівники
психологічної служби здійснюють
індивідуальну діагностику, корекцію за запитом учасників освітнього процесу,
отримавши письмову згоду батьків (законних представників). Зазначена згода може
бути відкликана у будь-який момент.
Немає коментарів:
Дописати коментар