Булінг – це насильство:
фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);
психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);
економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);
сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);
кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).
Жертви й ініціатори булінгу
Практично в кожній групі є студенти, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінгу.
Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім’ях.
Зазвичай об’єктом знущань (жертвою) булінгу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності; манера спілкування, поведінки; незвичайне захоплення; соціальний статус, національність, релігійна належність.
Найчастіше жертвами булінгу стають діти, які мають:
фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення опорно-рухового апарату, фізично слабкі;
особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні;
особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, відстовбурчені вуха, незвичну форму голови, надмірну худорлявість чи повноту;
недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками;
страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається навколишніми як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію;
відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);
деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання);
знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні;
високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення;
слабо розвинені гігієнічні навички (неохайні, носять брудні речі, мають неприємний запах).
За даними U-Report, 49 % підтвердили, що вони піддавалися булінгу, а саме через: зовнішність, стать, орієнтацію, етнічну належність.
Наслідки насилля
Жертви булінгу переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість. Булінг вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:
неадекватне сприймання себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;
негативне сприймання однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;
неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;
девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.
Відповідальність
Відповідно до змін, внесених до Кодексу про адміністративні правопорушення України та Закону України «Про освіту», булінг каратиметься штрафом від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (850-1700 гривень) або громадськими роботами на строк від 20 до 40 годин.
Якщо цькування вчинене повторно або групою людей, покарання тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 100 до 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700-3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин. У разі вчинення правопорушення малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, на їхніх батьків або опікунів накладається штраф від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (850-1700 гривень) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Організації та установи, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства
ОРГАНІЗАЦІЇ ТА УСТАНОВИ, ДО ЯКИХ СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ У ВИПАДКУ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА:
- ДО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ОРГАНУ ПОЛІЦІЇ АБО ЗА ТЕЛЕФОНОМ 102.
- ДО ЦЕНТРУ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ’Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ.
- ДО УПРАВЛІННЯ СІМ’Ї ТА МОЛОДІ РАЙОННОЇ, МІСЬКОЇ ЧИ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЙ.
- ДО ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ЯКІ НАДАЮТЬ ДОПОМОГУ ПОСТРАЖДАЛИМ ВІД НАСИЛЬСТВА.
- ДО ПСИХОЛОГА, СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА, КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ТОЩО.
- ДО БЛИЗЬКОЇ ЛЮДИНИ.
- НА ТЕЛЕФОНИ «ГАРЯЧИХ ЛІНІЙ».
БЕЗКОШТОВНІ ТЕЛЕФОННІ «ГАРЯЧІ ЛІНІЇ»:
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» ЦЕНТРУ «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»:
0-800-500-333 (ДЛЯ ДЗВІНКІВ З МОБІЛЬНОГО)
ДЗВІНКИ НА ЛІНІЮ — БЕЗКОШТОВНІ ЯК ЗІ СТАЦІОНАРНИХ ТЕЛЕФОНІВ НА ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ, ТАК І З МОБІЛЬНИХ УСІХ ОПЕРАТОРІВ.
КОНСУЛЬТУЮТЬ КОМПЕТЕНТНІ У ДИТЯЧИХ ПИТАННЯХ ПСИХОЛОГИ, ЮРИСТИ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРАЦІВНИКИ.
НАЦІОНАЛЬНА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» З ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ (КОНСУЛЬТАЦІЇ ЮРИСТА, ПСИХОЛОГА, СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА):
116-123 (ЦІЛОДОБОВО ТА БЕЗКОШТОВНО З МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ),
0-800-500-225 ТА 116-111
МОЖНА ОТРИМАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА УСТАНОВИ, ДО ЯКИХ СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ У КОНКРЕТНІЙ СИТУАЦІЇ, ПРО ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПІДГОТУВАТИ ДЛЯ ЗВЕРНЕННЯ, ПОРАДИ ЩОДО ПРАВИЛЬНОГО ЇХ СКЛАДАННЯ, ПІДТРИМКУ ПСИХОЛОГА АНОНІМНО У ТЕЛЕФОННОМУ РЕЖИМІ, КОНСУЛЬТАЦІЇ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮРИСТІВ ЩОДО КОНКРЕТНОЇ СИТУАЦІЇ.
ОМБУДСМЕН З ПРАВ ДИТИНИ В УКРАЇНІ МИКОЛА МИКОЛАЙОВИЧ КУЛЕБА:
(044) 255-64-50
ЄДИНИЙ ТЕЛЕФОННИЙ НОМЕР СИСТЕМИ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ:
ЗАТЕЛЕФОНУВАВШИ ЗА НОМЕРОМ 0 800213 103 (БЕЗКОШТОВНО ЗІ СТАЦІОНАРНИХ ТА МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ), МОЖНА ОТРИМАТИ ТАКІ ПОСЛУГИ:
- ІНФОРМАЦІЮ ПРО ГАРЯЧІ ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ З ПИТАНЬ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНІЙ ПОСЛУГ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ, ТА УСТАНОВИ, ЯКІ ОПІКУЮТЬСЯ ВІДПОВІДНИМИ ПИТАННЯМИ;
- БЕЗОПЛАТНУ ПРАВОВУ ДОПОМОГУ ДІТЯМ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ;
- ПРАВОВІ КОНСУЛЬТАЦІЇ;
- ЗВ’ЯЗАТИСЯ З УСІМА ЦЕНТРАМИ З НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ; ОТРИМАТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ЇХ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, КОНТАКТНІ НОМЕРИ ТЕЛЕФОНІВ, ІНШІ ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ.
Корисні матеріали з безпеки в Інтернеті для батьків
☝️ Що почитати, щоб захистити дитину в інтернеті?
✅«Дитина і соціальні мережі: що варто знати батькам, щоб захистити дитину» — у брошурі ви знайдете план дій перед реєстрацією в соцмережах та вказівки - https://spilnoteka.org/broshura-dytyna-i-soczialni-merezhi-shho-varto-znaty-batkam-shhob-zahystyty-dytynu/?utm_source=viber/buling&utm_id=22
✅«Про кібербулінг для дітей» — зрозумілою дитині мовою розповідається про кібербулінг та його різновиди. Також можна знайти поради щодо того, що варто викладати в інтернет, а що ні, алгоритм дій у ситуації, коли дитину цькують у Мережі - https://spilnoteka.org/broshura-pro-kiberbuling-dlya-ditej/?utm_source=viber/buling&utm_id=22
✅«Як захиститися від кібербулінгу» — коротка брошура для батьків, щоб виявити ситуації, коли її дитина є жертвою кібербулінгу чи сама є кібербулером - https://spilnoteka.org/broshura-yak-zahystytysya-vid-kiberbulingu/?utm_source=viber/buling&utm_id=22
✅ «Як захиститися від секстингу» — коротка брошура про те, що таке секстинг та чим він загрожує, як вберегти дитиу від нього, як діяти, якщо хтось поділився фото еротичного характеру вашої дитини - https://spilnoteka.org/broshura-yak-zahystytysya-vid-sekstyngu/?utm_source=viber/buling&utm_id=22
Більше на https://spilnoteka.org/
Всеукраїнський тиждень протидії булінгу
Врамках тижня в закладі освіти було проведено ряд заходів:
- Поширення інформації щодо відповідальності у разі виявлення проявів булінгу;
- Розробка методичних рекомендацій для учасників освітнього процесу «Як спілкуватися з агресивною дитиною»;
- Кроки до власного «Я» (заняття, спрямовані на попередження соціально-небажаних вчинків підлітка);
- Години спілкування «Управління гнівом»;
- Обговорення відео, мультфільмів та художніх фільмів («Гидке каченя», «Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Вірю у любов, вірю у Різдво»);
- Заняття з елементами арттерапії «Безпечний простір»;
- Тренінгові заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі»;
- Тренінгові заняття «Стоп - булінг»;
- Оновлення інформації, розміщення інформації про булінг на сайті школи та особистих блогах (буклети, брошури);
- Розміщення відеороліків із запобігання булінгу:
- Опитування учнів «Булінг та його види» у гугл формі.
– «Як боротися з булінгом: поради для дітей»;
– «STOP Булінг. Поради дітям»;
– «10 друзів кібербулінгу» для підлітків.
Обговорення відео роликів
Немає коментарів:
Дописати коментар